3 Eylül 2008 Çarşamba

ÇİKOLATA KAPLI FINDIKLI KURABİYE





Bu kurabiyeleri sevgili ufuk'un bloğunda görmüştüm, çok uzun zamandır yapmayı planlamıştım ama zahmetli ve zaman ayrılması gereken bir tarif olduğu için yeni fırsat bulabildim. Hakikaten tadı enfes, fındıkları daha önceden kavurmak çok ayrı bir tat katıyor. sevgili Ufuk bu tarifi arkadaşı burçinden almış, bende ondan aldım. Bu arada ufuğu http://www.ufukmutfakta.blogspot.com/ çok beğendiğimi tariflerini sıkı takip ettiğimi belirtmek istiyorum, yeni blogçu olarak hakikaten onlar gibilerine ihtiyacım olduğunu düşünüyorum.
gerekli malzemeler: (38 adet için)
200 gr tuzsuz tereyağ ( tarifte böyle nacak ben hüner kullandım)
3,5 su bardağı un
2/3 s.b şeker
1 s.bardağı ince çekilmiş fındık
2/3 s. bardağı iri çekilmiş fındık
75 gr rendelenmiş bitter çikolota
1/2 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı su
1 paket vanilya

kaplaması için:
200 gr bitter çikolata
file fıstık
hindistan cevizi pura şekeri

* fırını 160 dereceye ayarlıyoruz
* kullanacağımız fındıkları fırında 10 dk bekletiyoruz ve sonra ölçülere göre ince ve iri çekilicek hale getiriyoruz
*öncelikle margarini oda sıcaklığına getirip krema kıvamına gelene dek çırpıyoruz
* sırasıyla şeker vanilya ve suyu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz
*ince çekilmiş fındık ve çikolata rendesini lave edip kaşıkla karıştırıyoruz
*elenmiş unu ve tuzu yavaş yavaş ilave edip yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz.
* daha sonra iri çekilmiş fındıkları ilave edip yoğurma işlemini bitiriyoruz
* ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp 5-6 cm boyunda yuvarlayıp yarım ay şeklini verip fırına veriyoruz.
* fırından çıkıp soğuduktan sonra benmari usulu erittiğimz çikolata ile kurabiyenin yarısını kaplayıp badem , hindistan cevizine batırıyoruz kalan kısmına da pura şekeri serpip çikolataların donmasını bekleyip servis yapıyoruz.

NOT: hamuru yoğurma aşamasında iri çelikiş fındıkları ilave ettiğinizde toparlanmıcak gibi olsada korkmayın bir süre sonra istediğinz kıvama geliyor. margarin çırpıldığından kurabiyeler fırına girdikten sonra kabarıyor ,tepsiye yerleştirdiğinizde sıklığını ona göre ayarlayın. ben bu kurabiyeleri havaların çok sıcak olduğu bir dönemde yaptığım için çikolataları donduramadım, fotoğrafta çok istediğim gibi olmadı ama ikram için mükemmel bir tercih , denemelisiniz.
teşekkürler burçin...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

its good to know about it? where did you get that information?

Adsız dedi ki...

kendine haksızlık etme biz bayıldık tadına muhteşemdi.Artan kurabiyelerin üzerinden bir hafta geçmesine rağmen ne tadında nede görünüşünde en ufak bir bozulma yoktu.Hatta kırıntılarını bile kavga ederek kapışarak yedik ellerine sağlık arkadaşım.

NiNo dedi ki...

ellerinize saglik ne guzel olmuslar