12 Aralık 2008 Cuma

SÜNGER KEK, BASİT PASTA

Herkese merhaba, okadar özledimki paylaşmayı ama inanın bu fani dünyanın işleri hiç bitmiyor. Okadar yoğunumki, hiç fırsat bulamıyorum, aslında akşam vaktim oluyor ama yorgunluktan yazamıyorum. çok değişiklikler var yine hayatımda, her zamanki gibi çok renkli, zamanla anlatacağım. bu pastanın görüntüsü belki çok özenli gelmeyebilir, haklıda sayılmassınız 10 dk içinde süslenmiş bir pasta. Ancak o kadar sık yapıyorumki ve her defasında okadar çok beğeniliyorki paylaşmadan edemedim. özellikle keki çok kolay ve ekonomik. hergün bu pastadan yapıyorum, nedenini merak ettiniz diilmi, anlatıcam önümüzdeki günlerde... :)

SÜNGER KEK (24 cm. kelepçeli kalıp için):
6 adet yumurta
3 nescafe fincanı şeker
6 nescafe fincanı un
1 nescafe fincanı buğday nişastası
1 nescafe fincanı sıcak su
2 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı aroma yada 2 paket vanilya
yumurtaları ilk önce önce düşük sonra yüksek devirde 1-2 dk çırpıyoruz. sonra şekeri ilave edip mayonez kıvamına yakın bir hale gelinceye dek çırpmaya devam ediyoruz.sırasıyla unu,nişastayı, eleyerek, kab.tozunu vanilya yada aromayı ve sıcak kuyu(su kaynar olmalıı) ilave ettikten sonra kısabir süre daha çırpıyoruz.eğer keki kakaolu istersek 3 yemek kaşığı kakao ilave edip sıcak suyu yarım fincan artırıyoruz. kelepçeli kalıbın dibini margarinle yağlayıp(sadece dibini) harcı döküyoruz.önceden ısıttığımız 180 derece fırına veriyoruz.
piştikten sonra 1 gece dinlenirse daha güzel sonuç alabilirsiniz. üç eşit parçaya bölün pandispanyayı. arasına pastacı kreması kullanıyorum ve istediğim meyvelerle tatlandırıyorum dışınada krem şanti ile süslüyorum. bu pastanın kreması artmıştı, içine bir paket krem şanti ilave ettim ve renklendirdim, üzerlerini haribo şekerle süsledim:) mutlaka deneyin.





Hiç yorum yok: