25 Şubat 2008 Pazartesi

ÇİKOLATALI VİŞNELİ PRATİK PASTAM



Bu pastayı sevgili kuaförüm Ali abi için hazırladım. pasta ona süpriz olucaktı ve çok kısa zamanım vardı. vanilya aromalı pasta hazırladım. bunun tarifini daha önce yayınlamıştım. içine pastacı kreması hazıraldım. vişne taneleri ve çikolata parçaları ile tatlandırdım ve üstünü ganaj ile kapladım. en üstüne kakao yağdırdım, kırmızı şeker hamuru kullanarak kalpler döşedim ve mutlu yıllar yazdım. tadını çok beğenmişler...
PASTACI KREMASI
250 gr süt
1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
1 çay kaşığı vanilya
tüm malzemeyi karıştırarak pişirelim, isterseniz piştikten sonra 1 yemek kaşığı margarin ilave edebilirsiniz

ÇİKOLATALI GANAJ :

200 gr sıvı krema

100 gr sütlü kuvertür

100 gr bitter kuvertür

kremayı kaynamak üzere gelinceye dek ısıtalım ve kaynamasına fırsat vermeden çikolataları içine atalım ve eritelim. kremayı ne kadar çok kaynatırsak ganajın kalitesi bozulur. soğuduktan sonra pasta kenarlarını süsülemek için, şeker hamuru kaplamak için yada pasta katlarının arasına krema olarak kullanabiliriz.

Hiç yorum yok: