23 Aralık 2007 Pazar

ŞEKER HAMURLU AMATÖR PASTA :)


Geztiğimiz hafta eski aile dostlarımız bende toplandık.
Çok aceleye geldi bu pasta ve yeni bir deneme yapmak istedim aslında ve gerçekten lezzetini herkes çok beğendi. hadi sıra tarifi paylaşmaya geldi :)) bu arada ölçüleri gr ile vericem okulda öğrendiğim gibi. siz bu ölçülerin karşılığını http://www.hanimiş.com.tr/ IŞIL hocamdan alabirsiniz. Korkucak b şey yok :))
pandispanyası için :
6 adet yumurta ( akı ve sarısı ayrılacak ve asla birbirine karışmayacak)
105 gr un
50 gr nişasta
170 gr toz şeker
1/2 çay bardağı ılık su
1 paket vanilya yada aroma
YAPIMI:
Yumurtaların akını ve sarısını ayırıp ayrı kaplara aldık. ölçtüğümüz şekeri ikiye bildük,yumurtalara paylaştırdık, ve yumurtaların aklarını kar kıvamını gelene kadar, kaptan düşmiyecek kıvama gelene kadar, sarılarını mayonez kıvamına gelinceye dek çırptık.çırpma işlemi bittikten sonra akları ve sarıları aynı kaba aldık sıcak suyu, vanilya yada aromo ( likör, rom da kullanabiliriniz)ekledik. nişasta ve unu en az 2 kere eledikten sonra harca ilave edip mikseri bırakıp, spatula yardımı ile alttan yukarıya doğru nazikçe:) karıştırdık. unlar tamamen erimiş olmalı. homojen kıvama geldikten sonra kalıba döküp , önceden ısıttığımız 175 derece fırına verdik. normalde bu işlemi pasta yapmadan bir gün önce gerçekleştirmeliyiz. ben aynı günün sabahı yaptım.
Ve bu sefer pastacı kreması kullandım. bütün sitelerde bulabileceğiniz klasik pastacı kreması.
pandispanyayı 3 eşit parçaya bölüp krema ve muz yerleştirdim. ve çevresini ganajla kaplamam gerekirken yine pastacı kreması kullandım, denemek istedim. tadı çok lezzetli oldu ancan etrafını ganajla kaplamanızı tavsiye ederim çünkü şeker hamurunu krema ıslattı ve bir süre sonra krema ile şeker hamuru ayrılsı biribirinden.
Bu pastanın üzerini kızım süsledi ortaya böyle bir manzara çıktı. ama tadı inanın mükemeldi.
Kafanıza takılan bir şey olursa sorun, cevaplandırayım:)
İyi niyetlerimle...

Hiç yorum yok: