24 Kasım 2007 Cumartesi

limonlu cheescake



Geçenlerde oktay ustada görmüştüm. canım çok çektii. üşendim o sırada. bugün annemin hani benim toplantı, onların gün dediği :) (tuğba kulakların çınlasın) sosyal aktivite vardı. anneme tatlılar benden dedim. pastanaz dedik anne ... pasta dedik anneeee... ( öle bir reklam vardı ya)
sonra limonlu cheescake yapmaya karar verdim. ancak oktay ustanın tarifine sadık kalmadım. internetten b kaç tarifi karıştırdım. birleştirdim. ama tadı çok güzeldi, hafif mayhoş , hafif soğuk bir tatlı oldu. tarifi paylaşıyorum sizinle, ben uyarladım. deneyin bence yada oktay ustaya sadık kalın arkadaşlar :)
sevgiler ...
1,5 paket eti burçak
100 gr margarin
1 su bardağı şeker
2 yumurta
1 paket vanilya
5 ç.k un
1 paket vanilya
2 paket krem peynir ( şok ucuz ve lezzetli )
limon sos için
1 limon suyu
1 ç.b su
2 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı nişasta
ben kelepçesiz 24 cm yuvarlak kalıpta hazırladım.
siz herhangi bir yuvarlak kalıpta hazırlayabilirsiniz. öncelikle bisküvileri rondodan geçirin. margarini eritip bisküvileri iyice margarinle yoğurduktan sonra kalıbın dibine ve kenarlarına iyice bastırarak yayıyoruz. daha sonra buzdolabında dinlendiriyoruz.
fırını 180 derecede ısıtıyoruz.yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz yaklaşık 7 akika hızlı devirde. sonra vanilya , krema ve unu ilave edip tekrar 1 dk kadar çırpmaya devam ettikten sonra peynirleri ilave edip homojen bir kıvama gelinceye dek devam ediyoruz çırmaya. bu karışımı bisküvili kalbın içine döküyoruz ve fırında üstü kızarana dek pişiriyoruz. bu sırada bir kapta limon suyu , şeker, nişasta ve suyu kaynayıncaya dek karıştırarak pişiriyoruz.
kızaran kek soğuduktan sonra üzerine bu karışımı döküp buzdolabinda dinlendiriyoruz. bu cheese kekin özelliği buzdolabında ne kadar dinlenirse o kadar lezzetli olması.
afiyet olsun...

1 yorum:

gülşah dedi ki...

çok güzel ellerine sağlık nazan ablamm:)